2020-12-11 11:39Nyheter

Rösta på årets höstbild - 9 finalister finns nu utställda på Stortorget i Karlskrona!

null

Nu är det dags att börja rösta på din favorit i Visit Karlskronas Instagram-tävling ”Årets höstbild 2020”! De nio utvalda finalisterna finns utställda på Stortorget i Karlskrona. Utmaningen var att fota och tagga  sin bästa höstbild för att delta i Visit Karlskronas tävling, där tre vinnare nu ska utses. I vinstpotten finns presentkort från Karlskrona City, till ett värde av 1000 SEK.

"Det är verkligen roligt att vi fått in så fina bidrag även i höst, över 300 bilder har taggats. Allt ifrån höstmys till fartfyllda aktiviteter, säger Arlinda Krasniqi på Karlskrona kommuns besöksnäringsenhet. 

"Alla dessa bilder som har taggats stärker också bilden av Karlskrona som en destination väl värd att besöka året runt."

För att rösta går man in på följande länk, Rösta på din favoritbild här!
Det går också bra att rösta på Facebook på din/dina favoriter - ”gilla” är lika med en röst. Gilla-rösterna räknas från Visit Karlskronas sida. Röstningen pågår t.o.m den 10 januari 2021. Den 11 januari presenteras årets vinnare på Visit Karlskronas facebook-sida. Utställningen i storformat på Stortorget pågår t.o.m den 11 januari.


Om Visit Karlskrona

Visit Karlskrona är Karlskronas DMO (Destination Marketing Organisation) och turistiska varumärke. Vi ansvarar för Karlskronas destinationsmarknadsföring och tillhandahåller ett antal kanaler där vi och andra når ut med inspiration och information om Karlskrona till miljontals potentiella besökare året om. ​ Vi brinner för ett gott värdskap och har som ambition att erbjuda högklassig besöksservice när och var besökaren önskar. I dagsläget sker detta genom vår fysiska Turistbyrå, InfoPoints, guider, sommarvärdar, stadsvärdar och ferieungdomar - och i nära samarbete med vår näring och våra invånare. ​Visit Karlskrona är även arrangör/medarrangör av olika evenemang, bland annat den anrika "Lövmarknaden" torsdagen innan midsommar och "Karlskrona Skärgårdsfest" som går av stapeln första veckan i augusti varje år. ​ Turism är en stark tillväxtmotor och genererar intäkter och arbetstillfällen, som inte kan flyttas ut från kommunen. Besöksnäringsenheten arbetar med destinationsutveckling av Karlskrona, så vi kan säkerställa en hållbar besöksupplevelse för kommande generationer - både turister och invånare På vår hemsida www.visitkarlskrona.se hittar du information om boende, evenemang, besöksmål och aktiviteter. Följ oss på facebook.com/visitkarlskrona, twitter.com/visitkarlskrona eller instagram, https://www.instagram.com/explore/tags/visitkarlskrona/ och använd gärna någon/några av våra hashtags #visitkarlskrona, #feelthelugn, #keepcalmandvisitkarlskrona.