2013-06-05 15:05Pressmeddelande

Karlskrona lanserar årets roligaste kort!

null

12 aktörer inom Karlskronas besöksnäring har gått samman om att marknadsföra sig mot barnfamiljer under epitetet "Barnens roliga Karlskrona". Nu lanserar de ett förmåns-kort med massor av erbjudanden och förmåner.
"Det är helt fantastiskt!  Karlskrona är dubbelt så bra som alla andra, både soligast och roligast! , säger Christer Ericsson på Boda Borg/Säljö Udde, en av de medverkande aktörerna.  "
När vi tillsammans i Karlskrona gör en satsning mot alla barn, kan vi klart konstatera att oavsett, vilken vind, vatten, sol eller form av leklust du har, så kan vi erbjuda något för alla! Att vi tillsammans kan nå framgångar, känns extra roligt!”.

Marknadsföringen av kortet sker genom reklam i radio och TV, bannerannonser och trycksaker. De som köper kortet får en trevlig informationsfolder med en karta över deltagande aktörer.

"Barnfamiljerna är vårt starkaste kort inför framtiden på en ökande, starkt konkurrerande marknad. Stora kundgrupper såsom 40-talisterna kommer att minska som turistgrupp och därför måste man vara ute tidigt för att nå barnfamiljerna. Karlskrona med sitt läge och sina kvalitativa besöksmål för barn lockar fler och fler familjer och har fortfarande en mycket stor potential", säger Thomas Berg som äger Dragsö Camping & Stugby.

Barnens roliga Karlskrona-kortet kostar 60 kronor/person, gäller hela året och kan köpas hos de flesta av medverkande aktörer. Barnfamiljer som köper kortet kommer även bjudas på en liten överraskning här och var. Det kommer i tillägg att finnas ett antal tävlingar med fina priser knutna till kortköpet. Bland annat blir det dragning av en skön 24-timmars Karlskronavistelse bland de som registrerar sig på hemsidan www.visitkarlskrona.se.

"För vår del ser vi samarbeten som detta – som rör ett helt koncept från produktframtagning till marknadsföring och långsiktig kontakt med besökare som nyckeln till framgång att utveckla Karlskronas attraktionskraft och därmed locka fler – och återkommande – besökare. Barnfamiljen är en mycket viktig målgrupp, och som vi alla vet – om barnen är glada och nöjda, är föräldrarna oftast det också. Barnens roliga Karlskrona kommer att göra att vi har många glada och nöjda barnfamiljer i staden, både tillresande och fast boende", avslutar Louise Carlberg, verksamhetsutvecklare på Marinmuseum.

Medverkande aktörer:

Barnens Gård, Barnens Lekland, Boda Borg, Blekinge Museum, Marinmuseum, Dragsö Camping & Stugby, Karlskrona City, Scandic Karlskrona, Affärsverken/Skärgårdstrafiken, Wachtmeister Galleria, Modehuset Kronan och iKarlskrona AB.

För mer information:

Terje Pedersen, turistchef iKarlskrona AB, 0455-304805, terje.pedersen@karlskrona.se
Louise Carlberg, verksamhetsutvecklare Marinmuseum, 0767-215685, louise.carlberg@maritima.se
Thomas Berg, ägare Dragsö Camping & Stugby, 0708-443261, info@dragso.se


 

Bolaget (Utveckling i Karlskrona AB) jobbar med destinationsmarknadsföring i alla kanaler genom varumärket "Visit Karlskrona", driftar Karlskrona Turistbyrå och är arrangör/medarrangör av olika evenemang i Världsarvsstaden Karlskrona.
På vår hemsida www.visitkarlskrona.se hittar du information om och kan boka resa, boende, evenemang, besöksmål och aktiviteter. Du kan även följa oss på facebook.com/visitkarlskrona eller ladda ner din egen Karlskronaguide i mobilen via Appstore och Android Market. Sök "Karlskrona".


Om Visit Karlskrona

Visit Karlskrona är Karlskronas DMO (Destination Marketing Organisation) och turistiska varumärke. Vi ansvarar för Karlskronas destinationsmarknadsföring och tillhandahåller ett antal kanaler där vi och andra når ut med inspiration och information om Karlskrona till miljontals potentiella besökare året om. ​ Vi brinner för ett gott värdskap och har som ambition att erbjuda högklassig besöksservice när och var besökaren önskar. I dagsläget sker detta genom vår fysiska Turistbyrå, InfoPoints, guider, sommarvärdar, stadsvärdar och ferieungdomar - och i nära samarbete med vår näring och våra invånare. ​Visit Karlskrona är även arrangör/medarrangör av olika evenemang, bland annat den anrika "Lövmarknaden" torsdagen innan midsommar och "Karlskrona Skärgårdsfest" som går av stapeln första veckan i augusti varje år. ​ Turism är en stark tillväxtmotor och genererar intäkter och arbetstillfällen, som inte kan flyttas ut från kommunen. Besöksnäringsenheten arbetar med destinationsutveckling av Karlskrona, så vi kan säkerställa en hållbar besöksupplevelse för kommande generationer - både turister och invånare På vår hemsida www.visitkarlskrona.se hittar du information om boende, evenemang, besöksmål och aktiviteter. Följ oss på facebook.com/visitkarlskrona, twitter.com/visitkarlskrona eller instagram, https://www.instagram.com/explore/tags/visitkarlskrona/ och använd gärna någon/några av våra hashtags #visitkarlskrona, #feelthelugn, #keepcalmandvisitkarlskrona.