2011-06-08 15:53Pressmeddelande

Visit Karlskrona pilotdestination för Arrivalguides´ Facebook-app

null

Visit Karlskrona fördjupar sitt samarbete med ArrivalGuides AB, världens största nätverk av destinationsinformation. Nu lanserar parterna tillsammans den nedladdningsbara destinationsguiden som Facebook-app.

”Visit Karlskrona har sedan februari 2010 använt Facebook som en kanal för besöksinformation och som anslagstavla för lokala aktörer. Med ArrivalGuides som partner tror vi på en markant ökning av nedladdningar av destinationsguiden samt besök på vår sida”, säger Terje Pedersen, turistchef i Karlskrona.

"Samarbetet med ArrivalGuides har varit mycket positivt för oss och är ett viktigt komplement i marknadsföringen av Karlskrona. Genom ArrivalGuides kanaler och partners så som SAS, SJ, Stena Line, Ryanair, Sverigeflyg, Expressen, Easyjet, Germanwings, GP, etc. får vi en unik möjlighet att kommunicera med resenären i planeringsläget och genom hela resan”, fortsätter Terje Pedersen.

”Detta är ett ypperligt sätt för en destination att visa sina besökare att man även via sociala medier så som Facebook kan tillhandahålla uppdaterad destinationsinformation”, säger Magnus Aideborn, VD på ArrivalGuides.

Karlskrona ArrivalGuides finns på svenska, engelska, tyska och polska och förutom på Facebook och hos ovannämnde partners hittar du den på www.visitkarlskrona.se samt på www.arrivalguides.com

Bolaget (AB Arena Rosenholm Karlskrona) jobbar med destinationsmarknadsföring i alla kanaler, driftar Karlskrona Turistbyrå och är arrangör/medarrangör av olika evenemang i Världsarvsstaden Karlskrona.
På vår hemsida www.visitkarlskrona.se hittar du information om och kan boka resa, boende, evenemang, besöksmål och aktiviteter. Du kan även följa oss på facebook.com/visitkarlskrona där du också kan ladda ner Arrivalguides Karlskrona. Har du en iPhone eller Android-telefon? Sök "Karlskrona" i Appstore eller Market och få vår turistguide direkt i mobilen.


Om Visit Karlskrona

Visit Karlskrona är Karlskronas DMO (Destination Marketing Organisation) och turistiska varumärke. Vi ansvarar för Karlskronas destinationsmarknadsföring och tillhandahåller ett antal kanaler där vi och andra når ut med inspiration och information om Karlskrona till miljontals potentiella besökare året om. ​ Vi brinner för ett gott värdskap och har som ambition att erbjuda högklassig besöksservice när och var besökaren önskar. I dagsläget sker detta genom vår fysiska Turistbyrå, InfoPoints, guider, sommarvärdar, stadsvärdar och ferieungdomar - och i nära samarbete med vår näring och våra invånare. ​Visit Karlskrona är även arrangör/medarrangör av olika evenemang, bland annat den anrika "Lövmarknaden" torsdagen innan midsommar och "Karlskrona Skärgårdsfest" som går av stapeln första veckan i augusti varje år. ​ Turism är en stark tillväxtmotor och genererar intäkter och arbetstillfällen, som inte kan flyttas ut från kommunen. Besöksnäringsenheten arbetar med destinationsutveckling av Karlskrona, så vi kan säkerställa en hållbar besöksupplevelse för kommande generationer - både turister och invånare På vår hemsida www.visitkarlskrona.se hittar du information om boende, evenemang, besöksmål och aktiviteter. Följ oss på facebook.com/visitkarlskrona, twitter.com/visitkarlskrona eller instagram, https://www.instagram.com/explore/tags/visitkarlskrona/ och använd gärna någon/några av våra hashtags #visitkarlskrona, #feelthelugn, #keepcalmandvisitkarlskrona.